Velkommen til Glaspusteriet Rikke Precht’s webshop
Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på vores webshop.
Køb af varer
Ved køb af varer på Rikke Precht’s webshop skal du udfylde dine personlige informationer så som navn, adresse og betalingsinformationer. Når dette er gjort, vil du modtage en ordrebekræftelse på den e-mail, du har anført. Når vi har pakket dine varer, og de er klar til afhentning på vores lager, af den valgte distributør, vil du modtage en e-mail med dit track & trace nr. Du vil senest 24 timer efter denne mail kunne tracke, hvor din vare befinder sig ved hjælp af distributørens hjemmeside, hvor du kan indtaste dit track & trace nr. Når din pakke er ankommet til destinationen, vil du typisk også modtage en e-mail fra den valgte distributør. Hvis du har yderligere spørgsmål skriv til glas@rikkeprecht.dk.
Du skal være fyldt 18 år for at handle med os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.
På www.rikkeprecht.dk kan du kun bestille varer via vores webshop. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Hvis du ikke kan finde din ordrebekræftelse i din indbakke kan den muligvis være endt i din spam-folder, så vi anbefaler, at du kigger efter den dér. Hvis du stadig ikke kan finde den skal du kontakte vores kundeservice pr. e-mail til glas@rikkeprecht.dk, og vi sender dig herefter din ordrebekræftelse på dit køb.
Sådan handler du hos os
For at foretage et køb hos os, skal du igennem 6 trin:
- Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
- Indtast dine personlige oplysninger, navn, adresse, tlf.nr., og e-mailadresse, indtast samtidig leveringsadresse, hvis det afviger fra faktureringsadresse.
- Vælg forsendelsesmåde, pakkeshop eller hjemmelevering.
- Kontrollér, at alle personoplysninger, og produktoplysninger er korrekte. Godkend herefter vores handelsbetingelser og persondatapolitik, og fortsæt til betalingssiden.
- Indtast betalingsinformationer, og gennemfør købet.
- Ved godkendelse vil du lande på en bekræftelsesside, hvor du får oplyst dit ordrenr., og du vil samtidig modtage en e-mail med en ordrebekræftelse
Fortrydelsesret
Normalt har du ret til at fortryde køb uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du får varen i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Sådan bruger du din fortrydelsesret
Sådan bruger du din fortrydelsesret – Du pakker produktet sikkert ind i den medsendte emballage, eller en anden sikker emballage, og sender produktet retur. Er der yderligere spørgsmål til vores returproces, er du velkommen til at kontakte os pr. e-mail: glas@rikkeprecht.dk eller på tlf. nr.: (+45) 41 10 11 23. Du skal være opmærksom på, at du ikke kan fortryde købet ved at nægte at modtage varen, eller ved at undlade at hente den – medmindre du samtidig giver os besked om, at du fortryder.
Tilbagebetaling af pengene
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig, ekskl. leveringsomkostninger. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din returpakke. Husk at gemme den kvittering som du modtager af distributøren ved indlevering af pakken, som dokumentation for at varen er afsendt.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i original emballage, da det ellers kan medføre en værdiforringelse og du dermed ikke får hele købesummen retur. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. Track and Trace nummer.
Reklamationer
Rikke Precht’s webshop handler under købeloven og under de retningslinjer der er givet af forbrugerstyrelsen. Reklamationer foregår efter købelovens regler. Det betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet. Dette gælder dog ikke fejl, skader eller slitage som skyldes forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Ved reklamation, fejl og mangler eller ved udeblevne leverancer skriv venligst til glas@rikkeprecht.dk.
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Ved spørgsmål kan vi kontaktes på tlf.: (+45) 41 10 11 23.
Klagemuligheder
Hvis du er uenig i vores behandling af din klage, kan du henvende dig til Center for Klageløsning hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, og herefter til Forbrugerklagenævnet.
Vær opmærksom på, at visse betingelser skal være opfyldt, før Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet kan behandle din klage. Læs mere på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside www.forbrug.dk og find link til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens online klageformular her. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens adresse er Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Alternativt kan du også klage over køb foretaget online via den europæiske platform for onlinetvistbilæggelse. Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse: glas@rikkeprecht.dk
Betaling
Hos Rikke Precht’s webshop kan du betale med betalingskort Dankort, VISA/Dankort, Mastercard, Maestro, Visa, VisaElectron.
Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vores butik.
Alle priser i webshoppen er angivet i DKK og er inklusiv 25 % moms.
Sikkerhed
Sikkerheden på Rikke Precht’s webshop er i top, idet al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Hverken Rikke Precht’s webshop eller andre uvedkommende har mulighed for at se de betalingsinformationer, der udveksles ved køb. Hos Rikke Precht’s webshop er dine personlige kontaktoplysninger 100% fortrolige og behandles ud fra gældende lovgivning. Vi henviser endvidere til Rikke Precht’s persondatapolitik – klik her.
Told & moms
Bestiller du fra et EU-land betales der dansk moms, men ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed.
Prisfejl og rabatkodefejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. Det samme gælder i forbindelse med brugen af flere rabatkoder, hvor der dermed opnås en urimelig høj rabat. Hvis Rikke Precht vurderer, at ordre er omfattet af dette, forbeholdes retten til at annullere ordren. Produkterne vil til enhver tid være mulige at købe til fuld normalpris.
Kontakt- og firmaoplysninger
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris
Glaspusteriet Rikke Precht
Strandvejen 49, Lønstrup,
9800 Hjørring
E-mail: glas@rikkeprecht.dk
Telefon : (+45) 41 10 11 23
CVR nr.: 31 52 20 56
Leveringsbetingelser
Fragt
Fragtomkostninger bliver beregnet ved indtastning af dine informationer i checkout. Ved forsendelser uden for Danmark beregnes fragt individuelt. Det er til enhver tid de aktuelle fragtomkostninger på websitet, ved ordrens afgivelse der er gældende.
Bemærk dog, at vi ikke sender til lande udenfor Danmark – hvis du har yderligere spørgsmål til dette, så kontakt os gerne på glas@rikkeprecht.dk.
Generelt
Vi sender alle varer som pakkepost, det gør det muligt for os at spore pakken, hvis der skulle opstå problemer. Varerne er forsikrede under forsendelsen og ved modtagelse opfordrer vi at du kontrollerer pakkens indhold. Er pakken og/eller indholdet beskadiget, når du modtager det, skal du kontakte os hurtigst muligt.
Vi pakker altid varerne sikkert ind, så risikoen for fragtskader minimeres.
Leveringstid
Normal leveringstid er:
Danmark: 2-5 hverdage
I tilfælde af udeblevne leverancer, fremsender Rikke Precht’s webshop en ny leverance uden beregning.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 30.06.2020